Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Techniek algemeen en beginnersvragen / Antenne upgrade goggles
« Laatste bericht door nickster123 Gepost op maart 17, 2019, 19:15 »
Ik heb een vraag ivm mijn VR-D3 goggles waarvan ik de antenne wil upgraden.
Er zit een mushroom en een patch antenne op maar ik wil die graag vervangen door een Cloverleaf van Aomway bijvoorbeeld.
Ik weet niet of  ik naar LHCP of RHCP moet kijken omdat ik op mijn whoop een lineare antenne heb (stukje draad lol).
Of moet ik daar alleen rekening mee houden als ik op mijn whoop ook een RHCP of LHCP antenne gebruik?
Ik keek namelijk naar de axii U.FL RHCP antenne om misschien op mijn whoop te plaatsen.

Mvg Nick
22
Flightcontrollers / Re: motolab cyclone met spetrum satalite problemen
« Laatste bericht door greyzerr Gepost op maart 17, 2019, 17:29 »
Hoi,

Ik neem aan dat je de lipo aangesloten hebt? Je zou ook eerst (ZONDER PROPS!) kunnen testen binnen betaflight gaan ze dan wel draaien? Dit vind je onder het motor tabje.
Misschien dat een foto ook helpt.
Ik hoor het wel
MVG
Jason
23
Flightcontrollers / motolab cyclone met spetrum satalite problemen
« Laatste bericht door ravage Gepost op maart 17, 2019, 15:57 »
hallo allen

ik krijg het niet voor elkaar om de motoren te laten draaien met mijn zender\
in betaflight reageert mijn zender maar als ik alleen mijn zender gebruikt gebeurt er helemaal niets
behalve dat er en lampje aan gaat op mijn fc als ik mijn sticks beweeg

wie heeft er een idee?

ik wil eventueel teamviewer aan zetten voor iemand die mij kan helpen
24
Aangeboden / gevraagd / Mini drone
« Laatste bericht door GDP Gepost op maart 13, 2019, 10:21 »
Beste mensen,

Ik ben volledig nieuw in deze wereld en heb me twee weken geleden een Taranis XQ7 zender aangekocht.
Is er iemand die een whoop heeft liggen en die hij voor een zacht prijsje wil verkopen ? moet natuurlijk wel te koppelen zijn aan mijn zender

Ik hoor het graag

gr
25
Motoren, ESC's, Propellers en Accu's / Re: Lipo laden op auto accu
« Laatste bericht door pieter Gepost op maart 12, 2019, 23:09 »
Ontzettend bedankt voor het nemen van de moeite om dit verhaal te schrijven dit heeft me goed geholpen

Voor de accu heb ik je een pm gestuurd

Groeten,

Pieter
26
Motoren, ESC's, Propellers en Accu's / Re: Lipo laden op auto accu
« Laatste bericht door DaBit Gepost op maart 12, 2019, 18:26 »
Die 12V 75Ah accu gaat heerlijk onpraktisch zijn; veel te zwaar en te groot om mee het veld in te slepen. Ik gebruikte tot voor redelijk kort een 12V/18Ah gelaccu voor hetzelfde doel. Dat was onderin een rugzak nog net te behappen kwa volume en gewicht.

Verder wil je geen start-accu; die zijn snel stuk als je ze gebruikt als stroomvoorziening. Startaccu's zijn gemaakt om vrijwel altijd volledig opgeladen te zijn en zo af en toe gedurende korte tijd veel stroom te leveren voor bijvoorbeeld de startmotor. Waar ze niet tegen kunnen is meer dan 15-20% ontladen worden.
Wat je als veld-bijlaad-accu wil is een diepcyclische- of semitractie-accu. Die zijn wel gemaakt om niet altijd vrijwel vol te zijn.


Hoeveel accu's kun je nou laden? Daarvoor kun je het beste in Watt-uur (Wh) rekenen. 1 Wattuur = 1 Volt maal 1 Ampere-uur. Een 12V/18Ah accu heeft een capaciteit van 12V*18Ah=216Wh.
Jouw 4S/1500mAh vliegaccu heeft een capaciteit van 3.7V * 4 * 1.5Ah = 22.2Wh (3,7V is de gemiddelde spanning over 1 LiPo-cel)
De LiPo-lader zelf wil ook nog wat voor de moeite, en geeft ongeveer 80% van de binnenkomende energie door naar buiten.

Dus hoeveel keer kun je een 4S/1500 vliegaccu laden vanuit zo'n 12V accu? (216Wh / 22.2Wh) * 0.8 = 7,8 maal. In de praktijk valt het nog wat lager uit, zeker als je gaat snelladen (ik zal de details even laten voor wat ze zijn), maar je hebt een richtlijn. De rekensom voor de auto-accu mag je zelf doen.

Dan kwa laden: ik gebruik 2 laders in het veld, want ik kan sneller accu's leegvliegen dan dat ik ze met 1 lader bij kan laden. Met 2 laders en hoge laadstromen (6 Ampere voor een 1300mAh accu) red ik het net-wel, net-niet om het verbruik bij te houden als ik alleen vlieg.

Mocht je ermee gebaat zijn; ik ben inmiddels over op een Li-ion accupack en ISDT Q6 laders voor bijladen in het veld, dus in principe heb ik een iMax B6 lader (de Banggood-editie) en die 12V/18Ah loodaccu 'over'. Ergens halverwege vorig jaar gekocht, dus daar zit nog leven genoeg in. Ik heb eventueel zelfs 2 iMax B6 laders over, maar eentje balanceert niet meer. Voor laden in het veld geen drama zolang de batterijen maar zo af en toe op een lader komen die wel balanceert.
27
Motoren, ESC's, Propellers en Accu's / Re: Lipo laden op auto accu
« Laatste bericht door pieter Gepost op maart 11, 2019, 23:38 »
Ook zat ik na te denken om een omvormer te kopen 12/230 volt en hierop mijn adapter aan te sluiten maar dan gaat het van 12 volt naar 230 weer terug naar 12 volt dat lijkt me ook niet goed.

Het gaat trouwens om oude accu's uit een auto garage die nog enigsinds goed zijn dus ik hoef er niet mij auto nog mee te starten ofzo.


Als iemand tips heft hoor ik het graag
28
Motoren, ESC's, Propellers en Accu's / Re: Lipo laden op auto accu
« Laatste bericht door pieter Gepost op maart 11, 2019, 21:50 »
bedankt voor je reactie!

het is voor mij nog een klein beetje onduidelijk vooral het stukje 'maar de lader moet wel meer vermogen hebben om net zo snel te kunnen laden al je ontlaad/ vliegt''


thuis word de lader gevoed met 12 volt 5 ah

is dat niet erg dat ik dan nu ga laden met 12 volt 75 ah.


alvast bedankt voor je toelichting.


groeten,


pieter
29
Even voorstellen / Re: Nieuw in de hobby
« Laatste bericht door Fylenzo Gepost op maart 11, 2019, 21:46 »
Hee,

Super tof dat je ook in de buurt woont!
Inderdaad leuk om een keer met zijn 3e te vliegen.

Stuur als je wil anders even je nummer via pm.
Dan maak ik een whatsapp groepje aan.

Groetjes
30
Even voorstellen / Re: Nieuw in de hobby
« Laatste bericht door Sten Gepost op maart 11, 2019, 13:05 »
Hey sten hier ook een beginner, ik wil in de toekomst graag een keertje samen rond vliegen, ik heb wel wat mooie plekken. ook hoekse waard
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10